Här hittar du fakta om Stureskolan och vår vision. Här finns även länkar till våra blanketter, planer och styrdokument.

Stureskolan är en F-3 skola centralt belägen på öster i anslutning till Wadköping och Stadsparken. Skolan har cirka 230 elever fördelade på 10 klasser. På skolan arbetar runt 40 personer.

Skolan består av tre byggnader varav två av dessa (A-huset och B-huset) är kulturminnesmärkta från 1880-talet och den tredje byggnaden (C-huset) stod färdig 1998.

På Stureskolan arbetar vi med att utveckla arbetsmetoder och miljöer där elevernas nyfikenhet tas tillvara genom lek och rörelse. Vi uppmuntrar eleverna att ta eget ansvar för sitt lärande.

Vår vision KRAFT

Personalen har arbetat fram en vision för verksamheten. Denna vision ska finnas som röd tråd genom all undervisning, alla aktiviteter och vid våra olika råd.

Skolans vision KRAFT bygger på kunskap, respekt, ansvar, framtid och trygghet. Dessa centrala begrepp ska prägla all vår verksamhet.

Vi börjar verksamhetsåret med att diskutera hur vi ska nå upp till vår vision och få alla att känna delaktighet.

KRAFT-symbol

Intraprenad

Stureskolan drivs som intraprenad vilket innebär en utökad frihet för drift och verksamhetsutveckling inom den kommunala verksamheten.

Gemensamma för Stureskolan