Fakta om skolan

Här hittar du fakta om Ervalla skola och vår vision. Här finns även länkar till våra blanketter, planer och styrdokument.

Ervalla skola ligger i samhället Ervalla cirka 20 km norr om Örebro.

På skolan går cirka 100 elever från förskoleklass upp till årskurs 6. På skolan finns även fritidsverksamhet, som huvudsakligen delar lokaler med förskoleklassen.

Eleverna som går på skolan bor i samhället Ervalla och i den omgivande landsbygden. En stor del av eleverna åker skolskjuts till skolan.

På skolan finns två arbetslag, ett för skolan och ett för fritidsverksamheten, som leds av varsin utvecklingsledare.

Vår vision

Ervalla skola ska vara en attraktiv skola där pedagogiken utvecklas och alla, såväl elever som vuxna, trivs och känner sig trygga.

Vi vill genom inflytande och delaktighet ge lust till lärande och utveckling samt förbereda eleverna att möta framtiden.

Blanketter, planer och styrdokument

Gemensamma för Ervalla skola

Gemensamma för Örebro kommuns grundskolor

Blanketter och styrdokument som är gemensamma för alla kommunala grundskolor finns på orebro.se:

Nationella styrdokument

Nationella styrdokument som gäller för alla skolor i Sverige hittar du på Skolverkets webbplats Länk till annan webbplats..

Politiskt ansvar

Grundskolenämnden ansvarar för de grundskolor som drivs av Örebro kommun. Ledamöter i nämnden, sammanträdestider, protokoll med mera hittar du på orebro.se. Länk till annan webbplats.