Till skolans fritidshem är de barn som har plats på fritids välkomna innan skolan börjar och efter skolan slutat.

På skolans fritids har vi elever från förskoleklass till årskurs 6.

Vi har pedagogiskt styrda aktiviteter så som skapande, spel, livskunskap, lek och rörelse både inne- och utomhus.

Vi har en bra närmiljö med parker och skog och även tillgång till gymnastikhall och bad.

Öppettider och hålltider för dagen

Morgonfritids öppnar kl. 6.30. Lämnar ni efter kl. 7.30, ring gärna på 019-21 36 95.

• Kl. 6.45–7.15 serveras frukost.
  • Kl. 13–14 är vi ute på skolgården där barnen anmäler sig till fritids.
  • kl. 14–15 serveras mellanmål någon gång under denna timme.

Dagar då fritids stänger kl. 15.45

En dag i månaden stänger vi kl. 15.45 för personalplanering. Meddela oss minst två veckor innan om ditt barn behöver omsorg vid stängning.

• Måndag 5 februari.
  • Tisdag 5 mars.
  • Onsdag 17 april.
  • Torsdag 16 maj.

Lämna in schema på barnets tider

Lämna in schema via e-skola

Vi vill att du lämnar in ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids, så kallad vistelsetid. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt. Enklast gör du det via e-tjänsten ovan. När du loggat in, välj "Skola24 – anmäl frånvaro, se schema, registrera uppgifter till fritids". Vill du göra en tillfällig ändring välj "Tillfällig ändring" i Skola24.

För att använda e-tjänsten behöver du Bank-id.

Lathund och information till vårdnadshavare om Skola24. Pdf, 398.5 kB.

Om du saknar Bank-id

Om du inte har Bank-id kan du ladda ner och fylla i "Schema vistelsetid för barn i kommunal förskola och fritidshem" Länk till annan webbplats. och lämna till någon av oss som arbetar på fritids.

Telefonnummer till grundskolans fritidshem

Avdelning