Här hittar du fakta om Västra Engelbrektsskolan och vår vision. Här finns även länkar till våra blanketter, planer och styrdokument.

Västra Engelbrektsskolan ligger på väster i Örebro. Här går cirka 500 elever och här arbetar cirka 85 personer.

Skolan är uppdelad i 6 arbetslag:

• F-3
  • 4-6
  • 7-9
  • Fritidshemmet
  • Elevhälsan
  • Servicearbetslaget.

På skolan finns även en förberedelseklass som ger nyanlända elever en god start.

På vår skola fokuserar vi på kunskap, lärande och utveckling. Vi strävar framåt och rustar dig för framtiden. Hos oss ingår du i en trygg och glädjefylld gemenskap. Tillsammans lär vi för livet. Bästa Västra!

Gemensamma för Västra Engelbrektsskolan