Här hittar du fakta om Tybblelundsskolan och länkar till våra blanketter, planer och styrdokument.

Tybblelundsskolan ligger i de östra delarna av Örebro. Det är en grundskola för årskurs F‑6 med plats för drygt 500 elever. Tybblelundsskolan startade hösten 2017 med tre förskoleklasser. Skolan växer varje år underifrån med nya förskoleklasser.

När skolan är fullt utbyggd finns det plats för cirka 520 elever från förskoleklass till årskurs 6. Idag har vi cirka 425 elever i förskoleklass till årskurs 5, till hösten 2023 har vi även elever i årskurs 6. Arbetslagen är indelade årskursvis och skolan är treparallellig. Varje årsarbetslag har även ett fritidshem. Eleverna är i samma lokaler under skoltid och fritidstid.

Vi lär tillsammans!

Vi lär oss av och med varandra. Elever och personal lär av varandra och utvecklas tillsammans i det dagliga samspelet. Vi arbetar tillsammans och når längre mot målen.

Gemensamma för Tybblelundsskolan