Här hittar du fakta om Tegnérskolan och vår vision. Här finns även länkar till våra blanketter, planer och styrdokument.

Tegnérskolan ligger i anslutning till Tegnérlunden på Väster i Örebro. Här går cirka 200 elever från förskoleklass upp till årskurs 3. Skolan har två parallella klasser i varje årskurs. På skolan arbetar ungefär 30 pedagoger.

På Tegnérskolan finns två arbetslag bestående av lärare, fritidspedagoger, förskollärare och stödpedagoger. En fritidspedagog är knuten till varje klass och följer barnens hela dag. Lärare och fritidspedagoger planerar tillsammans en gång per vecka.

Vi vill att Tegnérskolan ska vara fylld av engagemang, glädje och trygghet. Att alla ska vara delaktiga och ta ansvar. Alla är kunskapare och har lust att lära.

Det här vill vi på vår skola

Vi vill:

• att alla verksamheter ingår i begreppet skola.
  • att alla barn ska utvecklas till intellektuellt nyfikna, kritiskt granskande människor.
  • att barnen ska ha grundläggande baskunskaper när de lämnar Tegnérskolan.
  • att undervisningen ska utgå från barnens mognadsnivå och bygga vidare på tidigare erhållen kunskap.
  • öka barnens och föräldrarnas inflytande, medverkan och ansvar.
  • att barnen ska känna solidaritet, respektera och förstå människors lika värde och olika kultur.
  • att barnen ska få goda och hälsosamma vanor.

Gemensamma Tegnerskolan