Här hittar du fakta om skolan. Här finns även länkar till våra blanketter, planer och styrdokument.

Brunnsskolans vision: Tillsammans lär vi för livet! Kunskap. Glädje. Trygghet.

Brunnsskolan F-6 är en intraprenad och övningsskola för lärarstudenter. På skolan går det cirka 460 elever och cirka 60 personal. Skolan är belägen i Adolfsberg, sydöstra delen av Örebro, där den har ett fint läge med närhet till natur, parker och kommunikation. Hos oss ingår alla elever och personal i ett arbetslag där vi tillsammans jobbar för en hög måluppfyllelse samt trivsel och trygghet.

Digitala hjälpmedel

Vi tycker att den digitala utvecklingen i samhället och omvärlden i stort måste avspegla sig i skolan. På Brunnsskolan F–6 finns smartboards i samtliga klassrum och pedagoger har tillgång till både Ipads och datorer. Tekniken använder vi för att låta lärandet utvecklas.

Alla elever i årskurs 1-6 har en egen dator eller ipad som de använder under skoldagen. Skolan jobbar utifrån en metod som heter Skriva sig till lärande, STL, som är en modell för språkutvecklande undervisning där digital teknik är en viktig del. Modellen visar ett strukturerat sätt att arbeta med skrivande i skolan och kan användas i samtliga ämnen och alla åldrar.

Så här är vi organiserade

I årskurs F–3 finns en huvudansvarig lärare i varje klass. I årskurs 4–6 arbetar lärarna som ämneslärare och är mentorer för en grupp elever i den årskurs de undervisar i. Fritidshemspersonalen finns också med i klasserna under skoldagen.

I verksamheten finns fyra fritidshem, Källan F-klass, Bäcken åk1, Droppen åk 2 och Tjärnen åk 3-6.

Rörelseprojekt i samarbete med SISU

Brunnsskolan samarbetar med SISU i ett rörelseprojekt, där målet är att barnen ska bli mer aktiva under dagarna. Drivande i samarbetet är våra tre pedagoger i idrott. Tillsammans med personalen utvecklar dom bland annat skolgården, rastverksamheten och rörelsepauser i undervisningen och på personalens arbetsplatsträffar.

Våra ledord är Trygghet, Kunskap, Glädje – Tillsammans lär vi för livet.