Här hittar du fakta om Askers skola och länkar till blanketter, planer och styrdokument.

På skolan går cirka 50 elever. Många av våra elever åker skolskjuts till skolan.

Vår skolgård inbjuder till aktivitet och kreativitet. Här finns väl tilltagna asfalts-, grus- och gräsytor. Närheten till skog och mark innebär stora möjligheter till uteaktiviteter. På lagom promenadavstånd ligger även naturreservatet "Olles Hage".

Skolans ledning består av rektor, en arbetslagsledare och en fritidssamordnare.

På skolan finns cirka 11 personal som består av lärare, förskollärare, fritidspedagoger, speciallärare, specialpedagog och resurspersonal.

Vi arbetar i arbetslag med en förstelärare, en arbetslagsledare och en fritidssamordnare.

Gemensamma för Askers skola