Välkommen till förskoleklass i höst!
Här har vi samlat information till dig som har barn som har fått beslut om placering på vår skola. Här finns information om vår verksamhet, skolstart, fritidshem, specialkost med mera.
Innehåll på sidan
Inskolning
Inskolningen sker under tre dagar från den 14 augusti till den 16 augusti.
Första inskolningsdagen
Måndagen den 14 augusti kl. 9–11 är du som vårdnadshavare välkommen med ditt barn. Vi samlas ute på skolgården och besöker lokalerna tillsammans med mentor.
Andra inskolningsdagen
Tisdagen den 15 augustikl. 9–11 är du som vårdnadshavare välkommen med ditt barn. Då får ditt barn vara själv med oss inne i skolan medan ni väljer om ni ska vänta på skolgården eller vänta på annan plats.
Tredje inskolningsdagen
Onsdagen den 16 august är du som vårdnadshavare välkommen att lämna ditt barn kl. 9. Barnet deltar i verksamheten i klassrummet och äter lunch kl.11.
De barn som inte ska vara på fritids hämtas efter lunch, cirka 11.30. För de barn som har omsorg på fritids finns möjlighet att följa med till fritidshemmet och delta vid mellanmål. Ni hämtar ert barn kl.14. Läs mer om fritidshemmen här.
Skolstart 15 augusti
Höstterminen börjar torsdagen den 15 augusti kl. 9 och vi samlas på skolgården.
Fritidshem
Om du arbetar eller studerar kan ditt barn vara på fritids på morgonen innan skolan börjar och på eftermiddagen när skolan slutat. Skolan övertar ansvaret för eleverna tisdagen den 1 augusti.
För att underlätta för de familjer som behöver omsorg redan första veckan i augusti erbjuds möjligheten att börja redan 31 juli. Ni som har behov av fritidsplats från och med 1 augusti behöver kontakta skolan för att vi ska kunna planera för detta, läs mer här.
Information om hur du ansöker hittar du på orebro.se. Länk till annan webbplats.
Sommarfritids och stängda dagar
Fritidshemmen är stängda torsdagen och fredagen den 10 och 11 augusti.
Ni som behöver plats på fritidshem från 1 augusti–11 augusti, kontakta fritidspedagog Ammy Egerlid, via mejl: anne-marie.egerlid@orebro.se. Ge besked så snart som möjligt så vi kan säkra rätt bemanning, senast den 23 juni behöver vi ditt svar.
Det är ”Sommarfritids” fram till och med onsdag v.32, vilket innebär att alla fritidshem på skolan är sammanslagna och en del av den ordinarie personalen fortfarande har semester.
Anpassad kost
Om ditt barn har behov av anpassad kost på grund av allergier ska du fylla i en ansökningsblankett och lämna till skolsköterskan.
Blankett och mer information finns på sidan om skolans restaurang.
Kontakta oss
Om du har andra frågor och funderingar, tveka inte att höra av dig till oss.