Vivallaskolan har fyra fritidshem: Pilen, Palmen, Björken och Tallen. Fritidshemmen delar lokaler med skolan.

Vem får gå på fritids?

Fritidshemmen är till för de barn vars föräldrar arbetar eller studerar. Tiden på fritids ska motsvara den tiden föräldrar arbetar eller studerar plus restid.

Kl. 6–17.30. Öppning och stängning sker på Tallen för alla barn.

Kl. 8 går alla barn ut och har morgonrast till dess skolan börjar kl. 8.15.

Mellanmål serveras i matsalen kl. 14.

Kl. 16.20 samlas alla barn på Tallen.

Dagar då fritids stänger kl. 15.45

En dag i månaden stänger vi kl. 15.45 för personalplanering. Meddela oss minst två veckor innan om ditt barn behöver omsorg vid stängning.

• 8 november
  • 6 december

Aktivitetsgrupper

Vi arbetar utifrån olika aktivitetsgrupper, där utevistelse är en prioriterad aktivitet.

Grundschema

Vi vill att du fyller i ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids. Om det blir ändringar i schemat vill vi att du uppdaterar schemat. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt.

Här kan du ladda ner och fylla i "Schema vistelsetid för barn i kommunal förskola och fritidshem". Länk till annan webbplats.

Telefonnummer till fritidshemmens avdelningar

Palmen, förskoleklass