Här hittar du fakta om skolan. Här finns även länkar till våra blanketter, planer och styrdokument.

Vintrosa skolas logotyp

Vintrosa skola är en F–6 skola som ligger vid randen av de Blå bergen och i ett naturnära läge som inbjuder till spännande lek och äventyr. Närheten till naturen är en tillgång som vi utnyttjar på olika sätt i undervisningen.

Skolan har för närvarande cirka 200 elever från förskoleklass till årskurs 6.

Vintrosa skola värdegrund

På Vintrosa skola arbetar vi med värdegrunden genom KRAFT. KRAFT är en förkortning av de viktiga värdeord som vi valt att fokusera på.

• K=Kamratskap
  • R=Respekt
  • A=Ansvar
  • F=Framtid
  • T=Trygghet

Under terminerna träffas KRAFT-rådet ett antal gånger. Alla klasser är representerade. På träffarna pratar vi om hur klasserna har jobbat kring KRAFT. Vi tipsar varandra om goda exempel.

Vi pratar också om hur det fungerar på skolan, vad som är bra och vad som kan bli bättre. Alla klasser har också möjlighet att ta upp saker som man har önskemål om eller någonting man har tagit upp på klassrådet.