Fritidshem

För våra elever i årskurs F–3 finns fritidshemmet Tellus. Hit är de barn som har plats på fritids välkomna innan skolan börjar och efter skolans slut. För elever i årskurs 4–6 finns fritidsklubben 52:an.

Fritidshemmet Tellus

Måndag–fredag: kl. 6–17.30. Frukost serveras mellan kl. 6 och 7.

Vad händer på fritids?

På fritidshemmet Tellus ska det alltid finnas något kul och meningsfullt att göra och nära till skratt. Vi som arbetar på Tellus utgår från barnens intressen och egna initiativ. Vi försöker alltid att säga ja till rimliga önskemål från barnen.

Att vara goda kamrater är viktigt för oss på fritids. Utevistelse är också en stor del av vår verksamhet.

Så här är vi organiserade

Tellus fritids är uppdelat i två grupper. Årskurs F–1 går i Annexet och årskurs 2 och 3 tillsammans på nedervåningen. Vissa aktiviteter gör vi tillsammans, och en del var för sig.

Mellanmål

Årskurs F–1 äter mellanmål kl. 14 och årskurs 2–3 kl. 14.20.

Grundschema

Vi vill att du fyller i ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids. Om det blir ändringar i schemat vill vi att du uppdaterar schemat. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt.

Här kan du ladda ner och fylla i "Schema vistelsetid för barn i kommunal förskola och fritidshem". Länk till annan webbplats.

Telefonnummer till våningsplanen

Våning

Annexet, årskurs F–1

019-21 25 94, 076-551 40 56

Nedervåning, årskurs 2–3

Fritidsklubb för årskurs 4–6 och fritidsgård för elever på högstadiet

För elever i årskurs 4–6 finns en fritidsklubb som drivs av Kultur- och fritidscentret 52:an. Det är en öppen verksamhet och alltså ingen skolbarnomsorg i egentlig mening. På 52:an finns även en fritidsgård som vänder sig till högstadieelever eller äldre. På orebro.se kan du läsa mer om Kultur- och fritidscentret 52:an. Länk till annan webbplats.