Fritids

På Tegnérskolan finns tre fritidsavdelningar: Svalan, Fantasia och Baracken. Varje klass har en fritidspedagog knuten till sig som också arbetar på barnets fritidshem. Till fritids är de barn som har plats välkomna innan skolan börjar och efter skolans slut.

Våra avdelningar

Svalan håller till på övervåningen i skolans huvudbyggnad. På Svalan går elever i klass FB, 2B och 3B.

Fantasia håller till på undervåningen i skolans huvudbyggnad. På Fantasia går elever i klass FA, 2A och 3A.

Baracken ligger i det lilla fristående huset ute på skolgården. Här spenderar de som går i klass 1A och 1B sin skoltid och sin fritidstid.

Skolgården

På Tegnérskolans skolgård finns bland annat gungor, klätterställningar, bandyplan och två förråd med uteleksaker som till exempel sparkcyklar, hopp-styltor, bandymål och sandleksaker.

I anslutning till vår skolgård ligger Tegnérlunden som vi också har förmånen att använda som skolgård. I parken finns stora grönområden, en fotbollsplan som på vintern förvandlas till isbana och en kulle för pulkaåkning på vintern.

Skolan och parken omringas av fyra bilvägar. Vi är därför väldigt noga med att poängtera vart gränserna går och vart man får leka.

Utetid på fritids

Varje dag tillbringar vi tid utomhus på fritids. Detta oavsett väder!

Syftet med utetiden är att uppmuntra barnen till att vara utomhus men också för att skapa utrymme och en lugnare miljö för de barn som är inne.

Dagar då fritids stänger kl. 15.45

En dag i månaden stänger vi kl. 15.45 för personalplanering.

Vårterminen 2024

• Tisdag 23 januari
  • Torsdag 29 februari
  • Måndag 18 mars
  • Tisdag 23 april
  • Torsdag 30 maj
  • Måndag 10 juni

Höstterminen 2024

• 3 september
  • 7 oktober
  • 14 november
  • 11 december

Vårterminen 2025

• 13 januari
  • 11 februari
  • 24 april
  • 28 maj

Lämna in schema på barnets tider

Lämna in schema via e-skola

Vi vill att du lämnar in ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids, så kallad vistelsetid. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt. Enklast gör du det via e-tjänsten ovan. När du loggat in, välj "Skola24 – anmäl frånvaro, se schema, registrera uppgifter till fritids". Vill du göra en tillfällig ändring välj "Tillfällig ändring" i Skola24.

För att använda e-tjänsten behöver du Bank-id.

Lathund och information till vårdnadshavare om Skola24. Pdf, 398.5 kB.

Schemat ska du lämna in senast 14 dagar innan det börjar gälla. Om det blir ändringar i schemat vill vi att du uppdaterar schemat. Även ändringar vill vi ha in senast 14 dagar innan.

Mobilnummer till våra fritidsavdelningar

Avdelning