På Stureskolan har vi tre fritidsavdelningar. Hit är de barn som har plats på fritids välkomna innan skolan börjar och efter skolans slut

Öppettider

Kl. 6–18. Har ni behov utöver dessa tider kontakta oss. Här hittar du kontaktuppgifter till skolan.

Dagar då fritids stänger kl. 16

En dag i månaden stänger vi kl. 16 för personalplanering. Meddela rektor minst två veckor innan om ditt barn behöver omsorg vid stängning. Du hittar tiderna då fritids stänger tidigare på Itslearning.

Lämna in schema på barnets tider

Lämna in schema via e-skola

Vi vill att du lämnar in ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids, så kallad vistelsetid. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt. Enklast gör du det via e-tjänsten ovan. När du loggat in, välj "Skola24 – anmäl frånvaro, se schema, registrera uppgifter till fritids". Vill du göra en tillfällig ändring välj "Tillfällig ändring" i Skola24.

För att använda e-tjänsten behöver du Bank-id.

Lathund och information till vårdnadshavare om Skola24. Pdf, 398.5 kB.

Film – Välkommen till Stureskolans fritids

I den här filmen visar Robert Karlsson, legitimerad lärare i fritidshem, runt på fritidshemmet. Klicka på T-ikonen i spelaren för att få textad version.