Fritids

På fritidshemmet fokuserar vi mycket på psykisk hälsa och sociala relationer. Vårt övergripande mål är att alla barn ska känna sig trygga och må bra.

Mer information om fritidshem och hur du ansöker om plats finns på orebro.se. Länk till annan webbplats.

Vi erbjuder åldersblandad gruppverksamhet utifrån fritidsbarnens önskemål. Barnen ska ha ett inflytande när det gäller verksamhetens innehåll, och vi ser att vår gruppverksamhet och ger barnen möjligheter att utveckla kompisrelationer.

Då vi utvärderat vår gruppverksamhet har barnen varit mycket positiva och vi kommer att fortsätta med gruppverksamhet även kommande termin. Vi har arbetat med kreativt skapande, musikproduktion, film, foto, konstruktion, lekar, programmering och drama.

Öppettider

Fritids öppnar kl. 6 och frukost serveras fram till cirka kl. 7.15. Vi stänger kl. 18. Vi äter mellanmål i matsalen cirka kl. 14.

Grundschema

Vi vill att du fyller i ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids. Om det blir ändringar i schemat vill vi att du uppdaterar schemat. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt.

Här kan du ladda ner och fylla i "Schema vistelsetid för barn i kommunal förskola och fritidshem". Länk till annan webbplats.