Fritids

På Sörbyskolans fritidshem finns barn i åldrarna 6–11 år.

Mer information om fritidshem och hur du ansöker om plats finns på orebro.se. Länk till annan webbplats.

Måltider

Vi serverar ingen frukost. Mellanmål äts mellan kl. 14 och 15.

Eftermiddagens aktiviteter

Direkt efter att skolan slutat har vi alltid utevistelse. Här betonar vi den fria leken. Vi har olika aktiviteter som utgår ifrån

• skapande och estetiska uttrycksformer
  • natur och samhälle
  • lekar, fysiska aktiviteter och utevistelse
  • språk och kommunikation

Eleverna får också vara med och bestämma över aktiviteterna.

Dagens slut

Rutiner för hämtning görs upp med personalen. Vi betonar vikten av att föräldrar alltid kontaktar personal vid hämtning av barn.

Öppettider

Vi har morgonöppet mellan klockan 6–8.20. På eftermiddagen öppnar vi i samband med att skolans lektioner slutar. Vi har öppet till klockan 17.30.

Dagar då fritids stänger kl. 16

En dag i månaden stänger vi kl. 16 för personalplanering.

Vårterminen 2022

• Måndag 10 januari.

Grundschema

Vi vill att du fyller i ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids. Om det blir ändringar i schemat vill vi att du uppdaterar schemat. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt.

Här kan du ladda ner och fylla i "Schema vistelsetid för barn i kommunal förskola och fritidshem". Länk till annan webbplats.

Telefonnummer till våra fritids

Avdelning