Här hittar du fakta om Rostaskolan, hur vi är organiserade och våra lokaler. Här finns även länkar till våra blanketter, planer och styrdokument.

Rostaskolan ligger i bostadsområdet Rosta, intill Stjärnhusen. Skolan är en F–6-skola. Vi är drygt 500 elever och cirka 90 personal på skolan, fördelade på 21 klasser varav tre förskoleklasser. Det finns fyra fritidshemsavdelningar på skolan.

Vi vill att skolan och fritidshemmen står för ett lustfyllt lärande och en trygg miljö där barnens nyfikenhet tas tillvara och vi ständigt arbetar för att öka måluppfyllelsen.

Organisation

Skolan är organiserad i arbetsenheter. De vuxna i dessa arbetsenheter bildar sju arbetslag under ledning av var sin utvecklingsledare. Rektorerna och de sju utvecklingsledarna ingår i Rostaskolans ledningsgrupp, som träffas en gång varje vecka.

Lokaler och omgivningar

Rostaskolan har en idrottshall som ofta används både under dag- och kvällstid. Lågstadiets, mellanstadiets och kökets lokaler har renoverats på senare år. Runt skolan finns stora grönytor som inbjuder till lek och rörelse.

Ny idrottshall

Vid Rostaskolan har vi en nybyggd idrottshall; Rostahallarna.

Gemensamma för Rostaskolan