På Olaus Petriskolan har vi tre fritidshem. Det är fritidshem Mini för förskoleklass, fritidshem Mellan för årskurs 1 och 3 samt fritidshem Stor för årskurs 2 och 4–6. Till fritids är de barn som har plats på fritidshem välkomna på morgonen före lektionerna börjar samt på eftermiddagen när lektionerna slutat.

Våra lokaler

Fritidshem Mini är på övre våningen, entré märkt ”Arbetsenhet 3”. Fritidshem Mellan är på bottenvåningen i skolhuset, norra entrén. Fritidshem Stor är på övre våningen, entré på norra gaveln av skolhuset.

Måndag–fredag: kl. 6–18.

På morgonen kl. 6–7.30 och på eftermiddagen från kl. 16.30 är alla avdelningar hopslagna. Då är alla barn på fritidshem Mellan.

Kl. 7.30 går alla barnen ut tills skolan börjar kl. 8.

Om dörren är låst, använd ringklockan till höger om dörren.

För de barn som kommer före kl. 7 serveras frukost. Kommer ditt barn efter kl. 7 räknar vi med att barnet har ätit frukost hemma.

Mellanmålstider: Mini kl. 13.40, Mellan ca kl. 14 och Stor ca kl. 14.30.

Sms: 076-551 14 21

Dagar då fritids är stängt eller stänger kl. 15.30

På sidan Läsårets tider kan du se vilka dagar fritids har stängt.

En torsdag i månaden stänger vi kl. 15.30 för personalplanering. Meddela oss minst två veckor innan om ditt barn behöver omsorg vid stängning.

• Torsdag 19 januari
  • Torsdag 16 februari
  • Torsdag 23 mars
  • Torsdag 4 maj
  • Torsdag 1 juni

Lämna in schema på barnets tider

Lämna in schema via e-skola

Vi vill att du lämnar in ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids, så kallad vistelsetid. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt. Enklast gör du det via e-tjänsten ovan. När du loggat in, välj "Skola24 – anmäl frånvaro, se schema, registrera uppgifter till fritids". Vill du göra en tillfällig ändring välj "Tillfällig ändring" i Skola24.

För att använda e-tjänsten behöver du Bank-id.

Lathund och information till vårdnadshavare om Skola24. Pdf, 398.5 kB.