Fritids

Närkes Kils skola har två fritidsavdelningar: Norrgården och Mellangården.

Mer information om fritidshem och hur du ansöker om plats finns på orebro.se. Länk till annan webbplats.

Våra avdelningar

I Norrgården (lillfritids) går förskoleklass och årskurs 1, i Mellangården (storfritids) går årskurs 2–6.

Kl. 6–7.15 och kl. 16–18 är det endast öppet i Norrgården. På fredagar slår vi samman avdelningarna tidigare.

Frukost, mellanmål och frukt

Vi serverar frukost i Norrgården kl. 6.15–7. Vi dukar av prick kl. 7 så kom i tid om du vill att ditt/dina barn ska få äta i lugn och ro.

På eftermiddagen serveras mellanmål i matsalen. Norrgårdens elever äter kl. 14.00-14.20 och Mellangårdens elever kl. 14.20–14.35.

Vi serverar frukt kl. 16.45 till de elever som är kvar.

Lämna in schema på barnets tider

Lämna in schema via e-skola

Vi vill att du lämnar in ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids, så kallad vistelsetid. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt. Enklast gör du det via e-tjänsten ovan. När du loggat in, välj "Skola24 – anmäl frånvaro, se schema, registrera uppgifter till fritids". Vill du göra en tillfällig ändring välj "Tillfällig ändring" i Skola24.

För att använda e-tjänsten behöver du Bank-id.

Lathund och information till vårdnadshavare om Skola24. Pdf, 398.5 kB.

Telefonnummer till våra fritidsavdelningar

Avdelning