Fritids

Mariebergsskolan har tre olika fritidsavdelningar: Vattnet, Solen och Vinden.

Mer information om fritidshem och hur du ansöker om plats finns på orebro.se. Länk till annan webbplats.

Hur gör vi på fritids?

Kl. 6–7.30 är vi på Vattnets fritidsavdelning och mellan kl. 6–6.30 erbjuds frukost.

Från kl. 7.30 och tills skolan börjar är alla elever ute på skolgården.

Fritids börjar sedan direkt efter att skoldagen har sitt slut. Det erbjuds olika aktiviteter på respektive avdelning både inne och ute.

Mellanmålet äter Vattnets avdelning kl. 14, Solen kl. 14.10, Vinden kl. 14.20 och kl. 14.30 beroende på när de slutar på dagen. Efter mellanmålet går eleverna till respektive avdelning där flera aktiviteter erbjuds.

Vid cirka kl. 16.30 slås de tre avdelningarna ihop på Vattnet.

kl. 6–17.30.

Grundschema

Vi vill att du fyller i ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids. Om det blir ändringar i schemat vill vi att du uppdaterar schemat. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt.

Här kan du ladda ner och fylla i "Schema vistelsetid för barn i kommunal förskola och fritidshem". Länk till annan webbplats.

Telefonnummer till våra fritidsavdelningar

Avdelning