Här hittar du fakta om skolan och vår vision. Här finns även länkar till våra blanketter, planer och styrdokument.

Mariebergskolan är en grundskola med elever i årskurs F–6 och tre fritidshem. Det går cirka 300 elever på skolan. Mariebergsskolan ligger i södra delen av Örebro. Lokalerna erbjuder en god och flexibel arbetsmiljö. I närheten av skolan finns skogsområden som utnyttjas flitigt i vardagen.

Mariebergsskolans vision är att alla ska känna glädje och trygghet i en demokratisk lärandemiljö. All planering och alla aktiviteter ska genomsyras av ett gemensamt förhållningssätt som präglas av respekt, solidaritet och jämlikhet.

För att främja fysisk, psykisk och social hälsa står Mariebergsskolan för kontinuitet, trygghet och glädje. Vi lägger stor vikt vid ett gott bemötande.

Vi uppnår håg måluppfyllelse genom att fokusera på att skapa motivation hos eleverna och låta lärandet vara flexibelt, kreativt och glädjefyllt.

På Mariebergsskolan har vi en vi-känsla. Tillsammans tar vi ett gemensamt ansvar, visar empati och samarbetar med varandra kring vår verksamhet.

Gemensamma för Mariebergsskolan