Fritidshem

Efter skoldagens slut tar fritidshemmet vid. Vår verksamhet utgår från barnens intressen och frågor men vi vill även stimulera och väcka nya intressen hos dem.

Öppettider

Kl. 6.30–17.30.

Varje dag serveras mellanmål. Frost äter kl. 14 och Atlantis kl. 14.20. Det serveras ett varierat mellanmål som kan bestå av yoghurt, smoothie, frukt, smörgås med mera.

Vår verksamhet

Lundbyskolans fritidshem anordnar olika aktiviteter varje dag. Det kan vara skapande, fritidsgymnastik, utomhusaktiviteter och film. Alla dagar har vi förutom de fasta aktiviteterna ett varierat utbud som ändras varje vecka. Det kan vara dans, kortspel, schack, brädspel mm. Eleverna har också möjlighet till fri lek varje dag.

Lekens betydelse

Leken kan bidra till att skapa meningsfullhet för eleverna och den har en central plats i fritidshemmets verksamhet. I leken kan eleverna bland annat bearbeta intryck, utveckla fantasin och kreativitet och utveckla sin samarbets- och kommunikationsförmåga. Leken ger även eleverna möjlighet att öva sig i turtagning, samförstånd, koncentration och uthållighet.

Lämna in schema på barnets tider

Lämna in schema via e-skola

Vi vill att du lämnar in ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids, så kallad vistelsetid. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt. Enklast gör du det via e-tjänsten ovan. När du loggat in, välj "Skola24 – anmäl frånvaro, se schema, registrera uppgifter till fritids". Vill du göra en tillfällig ändring välj "Tillfällig ändring" i Skola24.

För att använda e-tjänsten behöver du Bank-id.

Lathund och information till vårdnadshavare om Skola24. Pdf, 398.5 kB.

Telefon- och mobilnummer till respektive fritids

Hemvist

Frost, årskurs F–1

019-21 29 50, 076-551 15 43 (sms)