På Lillåns södra skola finns ett fritids där cirka 120 barn är inskrivna. Hit är de barn som har plats på fritids välkomna innan skolan börjar och efter skolans slut.

Fritids är öppet mellan kl. 6.30 och kl. 17.30.

Fritids hjärta finns i den gamla delen av skolan men hela nedre våningen utnyttjas på eftermiddagarna. Fritidspersonalen finns med i klasserna under skoldagen och följer sedan barnen till fritids på eftermiddagen. På så sätt skapas en trygghet och helhetssyn på barnens hela dag. På eftermiddagarna kan barnen välja mellan olika organiserade aktiviteter som till exempel gympasalen, skaparrummet eller att delta i fri lek.

Grundschema

Vi vill att du fyller i ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids. Om det blir ändringar i schemat vill vi att du uppdaterar schemat. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt.

Här kan du ladda ner och fylla i "Schema vistelsetid för barn i kommunal förskola och fritidshem". Länk till annan webbplats.