Fritids

På Lillåns skola har vi tre fritidshemsavdelningar. Lillågården, där förskoleklassen och ettorna finns. Guldasken för tvåorna och Kastanjen för treorna och fyrorna.

Mer information om fritidshem och hur du ansöker om plats finns på orebro.se. Länk till annan webbplats.

Vi öppnar kl. 6.30 och stänger kl. 17.30 alla arbetsdagar.

För de elever som kommer före kl. 7 erbjuder vi enklare frukost.

Under skoltid finns våra fritidspedagoger i klasserna för att stötta i den vanliga skolundervisningen.

Verksamheten

Vi anpassar verksamheten efter barnens behov och önskningar i mån av resurser.
På Lillågården,Guldasken och Kastanjen har vi cirka 190 barn inskrivna, från förskoleklass och uppåt.

Vi har fritidsråd en gång per månad, där representanter från barngrupperna är med och diskuterar för att påverka. Där tar vi upp: månadens fråga, personalens punkt och övriga frågor.

På torsdagar visar vi film på respektive fritids mellan kl. 14.30 och kl. 16. Då har barnen möjlighet att stanna.

Mellanmål

Mellanmålet serveras i skolmatsalen varje dag vid skolans slut. Barnen ska först gå till fritids och pricka av sig och lämna skolväskan, så vi får hälsa på alla och får en överblick på vilka som är här.

Dagar då fritids är stängt eller stänger kl. 15.45

En dag i månaden stänger vi kl. 15.45 för personalplanering. Meddela oss minst två veckor innan om ditt barn behöver omsorg vid stängning.

Höstterminen 2023 - APT fritids stänger kl. 15.45

• Måndag 4 september
  • Tisdag 10 oktober
  • Onsdag 8 november
  • Torsdag 7 december

Höstterminen 2023 - Fritids är stängt

• Torsdag 10 augusti
  • Fredag 11 augusti
  • Måndag 30 oktober

Vårterminen 2024 - APT fritids stänger kl. 15.45

• Måndag 5 februari
  • Tisdag 5 mars
  • Onsdag 10 april
  • Torsdag 16 maj

Vårterminen 2024 - Fritids är stängt

• Fredag 26 januari
  • Fredag 14 juni

Grundschema

Vi vill att du fyller i ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids. Om det blir ändringar i schemat vill vi att du uppdaterar schemat. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt.

Här kan du ladda ner och fylla i "Schema vistelsetid för barn i kommunal förskola och fritidshem". Länk till annan webbplats.

Du når oss säkrast före kl. 8.30 eller efter kl. 14.

Telefon till respektive fritids

Enhet