Bibliotek

På Lillåns skola finns två skolbibliotek. Biblioteken är anpassade till åldersgrupperna och finns i F–6-skolan och i 7–9-skolan.

Biblioteket F–6

Bibliotek används flitigt av alla elever. Bokbeståndet består av skönlitteratur anpassade till åldersgruppen. Vi arbetar gemensamt på skolan med att stärka elevernas läslust och läsförståelse.

Biblioteket 7–9

Bibliotekets öppettider står på dörren.

Skolbiblioteket ska tillgodose elevernas behov av böcker för lustläsning, till läspass i skolan och läsning på fritiden. Det ska även tillhandahålla medier till faktasök och fördjupningsarbeten.

Skolbiblioteket samarbetar i skolans pedagogiska arbete utifrån de kunskapskrav som anges i Lgr11. Det ska även främja elevernas läslust och lära dem att bli biblioteksanvändare. Vi har som mål att ha ett skolbibliotek med modern ungdomslitteratur.

Bibliotekets öppettider hittar du på dörren in till biblioteket.

Kontakta biblioteket