Latorps skola har ett fritidshem, Sörgården.

Mer information om fritidshem och hur du ansöker om plats finns på orebro.se. Länk till annan webbplats.

Kl. 6.30–17

Fritids öppnar kl. 6.30. Då serveras frukost för de barn som är schemalagda utifrån vårdnadshavares arbetstid. Innan skolan börjar kl. 8.15 är barnen ute en stund. På eftermiddagen serveras mellanmål ca kl. 14.30. Fritids stänger måndag till fredag kl. 17, kvarvarande barn går till Körsbärsdalen/Blåklockan. Före kl. 6.30 är de barn som behöver omsorg på Björken.

Verksamheten

Varje tisdag har vi tisdagsmöte. Vi kollar då av och diskuterar läget. Barnen får sen ge förslag på aktiviteter de vill göra under veckan. De väljer också ut veckans lek. På fritids jobbar vi ibland med teman över tid då vi har planerade aktiviteter. I och med att vi har en uteprofil så är vi ute en stor del av eftermiddagarna. Vår skolgård inbjuder till lek i alla dess former och leken är livsviktig för all slags kunskapsinhämtning. Det är i leken som barnen utforskar sin omvärld, bearbetar sina intryck och kommunicerar med andra. Detta leder till att de blir sociala och empatiska. För att uppnå detta finns vi personal med och stöttar och medverkar på olika sätt.

Lämna in schema på barnets tider

Lämna in schema via e-skola

Vi vill att du lämnar in ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids, så kallad vistelsetid. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt. Enklast gör du det via e-tjänsten ovan. När du loggat in, välj "Skola24 – anmäl frånvaro, se schema, registrera uppgifter till fritids". Vill du göra en tillfällig ändring välj "Tillfällig ändring" i Skola24.

För att använda e-tjänsten behöver du Bank-id.

Lathund och information till vårdnadshavare om Skola24. Pdf, 398.5 kB.