Fritidshem

På Brukets skola finns ett fritidshem med två avdelningar; Mars och Pluto. Hit är de barn som har plats på fritids välkomna innan skolan börjar och efter skolans slut.

Kl. 6–18

Frukost serveras till de barn som kommer före kl. 7. När eleverna slutat för dagen och går till fritids serveras även mellis, som varierar från dag till dag.

Vår verksamhet

På Brukets fritids jobbar åtta pedagoger som är uppdelade mellan två grupper:

• Mars som består av förskoleklass och årskurs 1.
  • Pluto som består av årskurs 2 och 3.

Vi har mycket samarbeten mellan grupperna och många aktiviteter gör vi tillsammans. Vi tycker uteaktiviteter är viktiga, därför är vi ute varje dag oavsett väder.

Genom leken, samarbeten och kommunikation får eleverna en meningsfull fritid där vi utgår från deras behov, intressen och erfarenheter, så att de kan få många nya utmaningar. Vi arbetar aktivt med elevinflytande och delaktighet genom vårt fritidsråd. Där får eleverna komma med idéer och förslag på aktiviteter och kan på så sätt vara med och påverka verksamheten på fritids. Här kan du läsa mer om hur vi på skolan jobbar med elevinflytande.

Dagar då fritids stänger kl. 15.45

Vårterminen 2024

• 17 januari
  • 14 februari
  • 20 mars
  • 17 april
  • 29 maj

Höstterminen 2024

• 4 september
  • 9 oktober
  • 13 november
  • 11 december

Vårterminen 2025

• 14 januari
  • 12 februari
  • 19 mars
  • 23 april
  • 28 maj

Lämna in schema på barnets tider

Lämna in schema via e-skola

Vi vill att du lämnar in ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids, så kallad vistelsetid. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt. Enklast gör du det via e-tjänsten ovan. När du loggat in, välj "Skola24 – anmäl frånvaro, se schema, registrera uppgifter till fritids". Vill du göra en tillfällig ändring välj "Tillfällig ändring" i Skola24.

För att använda e-tjänsten behöver du Bank-id.

Lathund och information till vårdnadshavare om Skola24. Pdf, 398.5 kB.

Schemat ska du lämna in senast 14 dagar innan det börjar gälla. Om det blir ändringar i schemat vill vi att du uppdaterar schemat. Även ändringar vill vi ha in senast 14 dagar innan.

Telefonnummer till respektive fritids

Enhet