Välkommen till vårt fritidshem! På Björkhagaskolans fritidshem vill vi stimulera elevernas utveckling och lärande. Hit är elever, vars föräldrar jobbar eller studerar, välkomna på morgonen innan skolan börjar och på eftermiddagen när skolan slutat.

Mer information om fritidshem och hur du ansöker om plats finns på orebro.se. Länk till annan webbplats.

Öppettider och hållpunkter

Vi har öppet måndag–fredag kl. 6.30–17.30.

Kl. 6.30–7 serveras frukost till de elever som önskar.

Kl. 8 går alla elever ut för att det ska bli ett naturligt bryt mellan morgonfritids och skoldagens början.

På eftermiddagen serveras mellanmål.

När skoldagen slutar går ditt barn till sin avdelning på fritids.

Våra fritidsavdelningar och vår verksamhet

Vi har en avdelning för förskoleklass och årskurs 1 och en avdelning för årskurs 2 och 3. Lärarna på fritids följer eleverna under hela dagen vilket skapar trygghet för våra elever.

På eftermiddagarna kan eleverna välja mellan olika aktiviteter som vi som vi pedagoger planerar och genomför. Exempel på aktiviteter är pyssel, idrott, lekar och programmering. Varje termin har vi ett temaarbete som pågår över en längre tid. Exempel på tema kan vara återvinning eller barnkonventionen.

Vi spenderar mycket tid utomhus då vi vet att rörelse och fysisk aktivitet är viktigt för våra elever. Björkhagaskolan ligger väldigt fint med många skogs- och grönytor nära så vi har goda förutsättningar för stimulerande utomhusaktiviteter. När vi är inomhus är vi i samma lokaler som under skoldagen.

Lämna in schema på barnets tider

Lämna in schema via e-skola

Vi vill att du lämnar in ett schema med uppgifter om vilka tider ditt barn kommer att vara på fritids, så kallad vistelsetid. Det gör det enklare för oss att planera vår verksamhet på bästa sätt. Enklast gör du det via e-tjänsten ovan. När du loggat in, välj "Skola24 – anmäl frånvaro, se schema, registrera uppgifter till fritids". Vill du göra en tillfällig ändring välj "Tillfällig ändring" i Skola24.

För att använda e-tjänsten behöver du Bank-id.

Lathund och information till vårdnadshavare om Skola24. Pdf, 398.5 kB.

Du når enklast rätt fritidspersonal på följande nummer under fritidstid:

Telefonnummer till respektive fritids

Klass/enhet

Förskoleklass

Årskurs 1

Årskurs 2

Årskurs 3

Det kan ibland vara svårt att komma fram på telefon under lektionstid.